joi, 25 august 2011

Corpul perfect

Azi in timp ce navigam pe net si imi beam cafeaua am gasit acest articol pe site-ul www.elle.ro si am tinut ne-aparat sa-l impartasesc cu voi.
 
"E voluptuos, foarte suplu sau are masuri standard?
Moda femeilor snur, cu masuri 90-60-90, a trecut. S-a descoperit ca perfectiunea e plictisitoare, ca orice uniforma. Potrivit canoanelor actuale, corpul perfect e acela in care te simti bine, unica si, mai ales, frumoasa. Dupa ce a servit un mic dejun copios, Lioara Bradu si-a preparat un cocktail in care a amestecat 100 ml biologie conventionala, 50 ml nutritie metabolica si un strop de Ayurveda. Rezultatul: un mic ghid cu ajutorul caruia iti poti organiza un program perso­nalizat de nu­tritie si antrenament, care sa dea rezultate cu adevarat. Concluzia: poti sa fii frumoasa si sa maninci pe saturate. O pizza, va rog!

Voluptuos
Daca ai forme rotunde, talie supla, sini dezvoltati, solduri si coapse arcuite, te incadrezi in tipul endomorf. Ayurveda te carac­terizeaza ca fiind o fire calda, emotionala, plina de compasiune, cu un puternic instinct matern. Numai in cazuri extreme, esti excesiva si posesiva. Poti sa te mindresti ca lista celor mai faimoase endomorfe le include pe Salma Hayek, Jennifer Lopez, Elizabeth Hurley.

Din pacate, ai un metabolism lent, care nu face deloc casa buna cu tendinta nativa de a minca prea mult si cu pofta. Kilogramele se depoziteaza cu usurinta, mai ales in partea inferioara a corpului. Asta nu inseamna ca viata ta e un iad, iar tu esti cea mai nefericita fiinta de pe pamint. E adevarat ca nu vei reusi sa schimbi mostenirea genetica, dar iti poti construi o alta silueta, mai supla, practicind exercitii care sa alungeasca si sa tonifice musculatura.
De asemenea, trebuie sa fii atenta ce maninci. Nu te infometa din dorinta de a fi mai slaba. Nu e nevoie de masuri atit de drastice. E suficient sa alegi anumite alimente, recomandate pentru tipul tau de corp si sa eviti condimentele si grasimile, care iti plac atit de mult. Aportul caloric provenit din grasimi nu trebuie sa constituie mai mult de 25% din caloriile zilnice.

Dupa sistemul Ayurveda, esti guvernata de o forta numita Kapha. Goby Warrier, presedinte al Ayurvedic Company, din Marea Britanie, recomanda: „Tipul Kapha trebuie sa evite excesul de lactate.“ Chiar daca, la prima vedere, pare a fi cel mai dificil tip de corp, exista si o parte buna: Kapha are cel mai mare potential energetic pentru exercitiu fizic. Poate pedala ore intregi pe bicicleta si, daca are o companie placuta, poate strabate kilometri in alergare sau chiar inot, fara sa se simta epuizata. E ideal pentru arderea caloriilor si mentinerea sub control a greutatii corporale.

Dieta: Cele mai multe calorii trebuie sa vina din carbohidrati si proteine. E bine sa maninci trei mese pe zi. Evita excesul de produse lactate, sare, zahar si hrana rece. Ai nevoie de multa vita­mina C, care sa te fe­reas­ca de raceli.

Exercitiu fizic: Trebuie sa urmaresti alungirea si tonifierea musculaturii. Nu are nici un sens sa lucrezi pentru masa si definitie musculara, deci renunta definitiv la antrenamentul cu greutati. Tipul endomorf e nascut pentru sporturile de anduranta. Antrenamentul zilnic trebuie facut cu intensitate mica, pe o durata mare de timp. Poti incerca yoga (accelereaza metabolismul), inotul, baletul, aerobicul.

Masaj si aroma­terapie:
  • Ataca celulita cu uleiuri aromatice de cedru, flori de lamiie si grapefruit. Masajul trebuie sa fie viguros.
  • Purifica-ti organis­mul. In fiecare dimineata bea un pahar mare de apa la temperatura camerei, cu citeva picaturi de lamiie.
  • Calmeaza-te cu arome florale. Relaxare: Cind esti tensionata, fa o plimbare scurta. Remediu rapid: O salata de fructe proaspete te va face sa te simti instantaneu mai bine. Un secret: „Practic yoga de trei ori pe saptamina. Desi sint foarte atenta ce maninc, nu refuz niciodata un cheeseburger.“ (Salma Hayek)
Foarte suplu
Femeile din tipul ectomorf sint de obicei inalte, intotdeauna suple, cu picioare lungi si umeri ingusti, muschi lungi si subtiri, cu o greutate corporala ridicol de mica. Ayurveda denumeste acest tip Vata, care inseamna aer. Fiind foarte inventiva, iti place ca lucrurile sa se rezolve foarte repede si cu mare usurinta. Te implici in multe activitati in acelasi timp. Atentie, insa, ca rezerva si consumul de energie sa ramina in permanenta in echilibru.

Daca apartii acestui tip, e bine sa te feresti de anxietate si de tulburari emotionale pentru care ai o predispozitie nativa. Ca toate celelalte ectomorfe – Kate Moss, Calista Flockhart, Lucy Liu – indiferent ce maninci, nu te ingrasi un gram. Dar nu esti prea fericita cu asta. Ai o rata a metabolismului extrem de ridicata, datorita tiroidei si, din acest considerent, ai dificultati in construirea masei musculare. Ca urmare, programul tau de exercitii trebuie sa-ti rotunjeasca formele, sa lucreze pentru volum si definitie. Chiar daca metabolismul e foarte acce­lerat, circulatia sanguina e proasta, si de aceea, de cele mai multe ori, suferi de frig. Alimentatia e foarte importanta. Nu uita sa maninci, pentru ca daca, din neglijenta, ai omis o masa, nivelul de glucide din singe scade ametitor si devii iritabila si stresata. Chiar si tu trebuie sa fii foarte atenta ce maninci pentru a-ti asigura o dieta sanatoasa si echilibrata. Lipsite de grija kilogramelor in exces, cele mai multe ectomorfe risca sa manince mult prea multe grasimi.

Dieta: Incearca sa maninci mai multe proteine (oua, peste alb, pui) decit carbohidrati. „Putin si des“ e sloganul tau. Alege alimente alcaline (brinza de vaci, cartofi copti sau orez). Suplimenteaza-ti dieta cu nuci, alune, halva. Evita salata, conopida, varza, mazarea si fasolea, adica acele alimente care baloneaza. Sistemul Ayurveda recomanda sa consumi mincare gatita, calda, pentru a evita imbolnavirile. Foloseste condimente, in special ghimbir sau scortisoara. Daca vrei sa cistigi in greutate, in nici un caz nu creste consumul de grasimi, ci imbunatateste aportul de proteine si carbohidrati.

Exercitiu fizic: Tipul ectomorf nu e programat genetic sa dezvolte masa musculara. De aceea exercitiile cu greutati sint cele mai indicate. Pentru ca ai o forma aerodinamica, esti nascuta pentru jogging si inot. Indiferent de tipul de gimnastica pe care-l alegi, fii foarte atenta la incheieturi, care nu sint destul de pu­ter­nice sa faca fata unui impact deosebit. Alterneaza antrenamentul aerobic cu exercitiile usoare de tipul yoga sau pilates.

Masaj si aromaterapie:
  • Un amestec de uleiuri de trandafiri, bergamota si lavanda face minuni cind e vorba de relaxare. Masajul trebuie sa fie usor.
  • Stimuleaza circulatia sanguina dupa fiecare baie cu un prosop aspru.
  • Pentru un somn bun fa o baie calda in care ai pus citeva picaturi de trandafiri.
  • Relaxare: Un masaj usor pe tot corpul calmeaza tensiunile si anxietatea.
  • Remediu rapid: O cana de ceai de ghimbir indulcit cu miere. Un secret: „Folosesc o crema cu e­senta de flori de camelie. Ma face sa ma simt mai puternica si mai calma.“ (Lucy Liu)
Masuri standard
Tipul mezomorf e usor de identificat: umerii sint mai ampli decit soldurile, un corp bine proportionat, cu muschi tonici si un strat moderat de grasime. Specialistii spun ca femeile ce apartin acestui tip sint pasionate, cu multa personalitate, iar daca sint provocate, pot deveni critice si foarte agresive. Daca apartii acestui tip, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa inveti sa te distrezi. Ai un spirit de competitie exagerat si deseori iti impui un regim de viata aproape tiranic. Iti plac mincarurile grase si sarate, de la care, din pacate, trebuie sa te abtii. Daca vrei companie, cauta pe cineva de aceeasi talie cu tine, adica Julia Roberts, Cindy Crawford, Cameron Diaz.
Temperamentul e dictat de glandele suprarenale, care produc adrenalina. Asta iti da un spi­rit de aventura aparte si... inca ceva: daca te ingrasi, depozitezi grasime mai ales in jurul taliei. Dupa mai multe kilograme in plus, ajungi sa semeni cu un mar. Programul de antrenament trebuie sa urmareasca mentinerea greutatii ideale. Musculatura trebuie lucrata cu mare atentie, pentru definitie. Masa musculara trece pe un plan secundar, pentru ca musculatura compacta te face mai scunda.
In sistemul Ayurveda esti tipul Pitta. Asta inseamna ca esti stimulata de caldura. Dar, atentie, nu sta la soare prea mult. In toate opteaza pentru moderatie. Ai o piele destul de sensibila si poti suferi de acnee, arsuri, psoriazis.

Dieta: Ai nevoie de o dieta echilibrata, bogata in carbohidrati si vegetale (mai ales avocado, mere, pere), cu putine grasimi si zaharuri. Nu trebuie sa renunti la mincare, altminteri esti amenintata de oboseala si depresie. Maninca de indata ce ti se face foame, sau iti pierzi energia. Evita cu orice pret mincarurile fierbinti, condimentate.

Exercitiu fizic: Secretul pentru a te mentine in forma sint exercitiile aerobice. Poti alege sporturi pe care sa le faci si de una singura: schiul, patinajul, ciclismul, joggingul, yoga. Iti place sa intri in competitie cu tine insati, pentru ca asta iti maguleste ambitiile. Sistemul Ayurveda spune ca esti un temperament fierbinte. De aceea sint ideale sporturile de apa: schiul nautic sau windsurfingul.


Masaj si aromaterapie:
  • Din cind in cind rehidrateaza-te cu un spray cu apa tonica sau minerala, rece, cu citiva stropi de lamiie sau ulei de menta.
  • Pentru energie alege arome de mandarine, grapefruit sau menta.
  • Relaxare: Petrece douazeci de minute intr-o cada cu hidromasaj.
  • Remediu rapid: Pastreaza la frigider o masca pentru ochi. Cind esti obosita, aplic-o si rela­xeaza-te timp de 10 minute. Un secret: „Iau vita­mina B6 in fiecare zi“ (Cameron Diaz)"
Arhiva revistei ELLE
Voi unde va incadrati?


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu